Kata Syahmi...

Takdir telah sediakan teka-teki buatku dan hanya aku sahaja yang boleh selesaikan teka-teki ini....
-Ejen Syahmi dalam 1.1.4

Sabtu, 15 Oktober 2011

Puteri Gunung Mambang Diawan Part 4

....dikaki gunung tersebut termasuk lif disebelahnya.Notis itu bertulis:

KEPADA SEMUA ORANG YANG PINGIN KETEMU SAMA TUAN PUTERI(SAJA BUBUH LOGHAT INDON) HARUSLAH MENGIKUT ARAHAN YANG TERTULIS DIBAWAH:

1.BAGI SALAM.KALAU TAK BAGI NANTI KENA TANGKAP
2.CAKAP DA* SEBANYAK 17 KALI.
3.TANYA KHABAR.
4.EJEK TUAN PUTERI SEBANYAK 17 KALI LAGI.
5A.AJAK DIA KELUAR.
5B.KALAU TAK DAPAT,ULANGI KEMBALI LANGKAH KEDUA.
6.TANYA SAMADA BOLEH MASUK ATAU TIDAK.
7.KALAU TAK DAPAT BLAH DARI SINI.

SEKIAN.
YANG BENAR,
MUSUH KEPADA BF TUAN PUTERI(A.K.A SI PENGACAU LOCENG RUMAH).

"Eh,boleh percaya ke ni?"
"Tak payah.Kita bagitau jer tujuan kita datang sini."

Tanpa segan silu dan konfidennya Hang Syahmi menekan loceng lif tersebut.Satu suara tiba-tiba muncul dari speaker itu.
"Siapa tu?"
Lalu Hang Syahmi memberitahu
"Kami Hang Syahmi,Hang Syazwan & Hang Afnan membawa utusan dari Istana Awan Mas untuk mengarahkan supaya datang ke sana untuk mengahwini Sultan Aminurrasyid yang agung lagi gagah di sana."
"Apa?Anak **tu ajak kawin?Tak hingin akulah!Yang ko menyibuk kat rumah aku pehal?Takder keje?"
"Adab tuan puteri baik dijaga!Ini arahan sultan Kesultanan Kampar yang besar lagi maju."
"Tak kira la sultan ke,ha*ba ke,aku taknak!Sebelum aku panggil bapak aku,blah skang!!!"

Dengan penuh frust dan hampanya,mereka kembali ke istana mengikut jalan shortcut.



Tiada ulasan: